diumenge, 15 de gener del 2017

PLAGI

És curiós com algunes persones poden agafar un poema aliè, signar-lo amb el seu nom, fer-se'n goig i atribuir-se'n el mèrit tant tranquil. lament i sense despentinar-se, ni sentir el més mínim remordiment de posar-se una medalla que no li pertany, cosa que ho trobo una falta greu d'ètica i moral. D'això se'n diu plagi, o el què és el mateix, aprofitar-se del talent aliè, i sembla ser que a molts escriptors els ha succeït un fet així, però jo portaré aquest escrit a terreny personal.
Per començar he de dir, que a les xarxes socials estem exposats a qualsevol mena d'assetjament.
Fa cosa d'un mes, vaig veure que una senyora va escriure en el seu mur de Facebook un escrit meu, i no compartit, no, escrit com si ella en fos l'autora, li vaig deixar un amable comentari, sense acusar-la de res, li vaig dir que estava contenta de que el meu escrit li hagués agradat tant com per escriure'l al seu mur. Bé, no només no em va tornar contesta, sinó que va eliminar el meu comentari. Jo, amb la mosca al nas, li vaig deixar un segon comentari, això sí, no tant amablement. Llavors va eliminar l'escrit i en privat em va demanar disculpes, així que la cosa no va tenir més transcendència.
Ara bé, ahir, un senyor em fa fer el mateix, va escriure un poema meu al seu mur signat amb les seves inicials, atribuir-se'n l'autoria. El comentari que li vaig deixar va ser molt respectuós, aconsellant-li amablement que poses el nom de l'autor. Doncs em va bloquejar, tal qual, sense ni disculpes ni res. No és el plagi en si el que em va molestar, sinó la mala actitud d'aquest senyor en veure's enxampat. Jo, totalment indignada, vaig fer un escrit, sense desvetllar el seu nom, denunciant els fets, vaig tenir una pluja de comentaris de suport, ànims etc etc..., he de dir que la gent es va portar magníficament amb mi i els hi estic molt agraïda, molts d'ells em deien que digués el seu nom i finalment ho vaig fer, creient fermament que seria el més correcte i posant en sobreavís als demés escriptors perquè no correguessin el risc de ser plagiats com jo. Alguns d'ells em van referir que ja el tenien bloquejat i que era un plagiador habitual.
De sobte, en llegir i contestar els comentaris que la gent em deixava en la publicació-denúncia, un "senyor" sembla ser que amic seu, em va insultar públicament, jo li vaig demanar que què significava aquell comentari tant desagradable i no en vaig tenir resposta, després, en privat li vaig demanar explicacions i em va retreure que fes públic el nom del plagiador, fent-ne mofa i restant-li importància al fet de ser plagiada, i em va amenaçar de que el "susdit" es venjaria. És una injustícia i no en voldria fer un gra massa de tot plegat, però crec que sentir-se amenaçada ja passa de taca d'oli.





Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada