diumenge, 5 d’agost del 2018

MÒBILS I XARXES SOCIALS

Avui dia tots anem amunt i avall amb el mòbil, amb la facilitat de fer en tot moment fotografies d’allò que ens agrada i ens vé de gust guardar-ne una imatge, sense necessitat de carregar amb una càmera fotogràfica al coll; així que també tots estem exposats a que ens facin fotos sense ni adonar-nos, que se’ns vegi de perfil, d’esquena etc., i que es pengi a les xarxes sense ànim de ridiculitzar-nos, i lluny de males intencions. Però el què és inacceptable és que, com a persones anònimes que som, se’ns faci una foto a traició, la pengin a les xarxes sense el nostre consentiment, ridiculitzant i embrutant així la nostre imatge públicament, violant descaradament la nostra intimitat; és una cosa incontrolable, que, en un moment donat, a tothom ens pot passar. És cert que cadascú pot fer i desfer al seu perfil o compte de qualsevol xarxa, penjar i dir el què li dóni la gana, però tot té un límit i no té cap dret a utilitzar a ningú per fer-se el graciós i així obtenir més “like’s”.
Per exemple, recordo un cas que no em va fer gens de gràcia, és el d’una usuària d’una xarxa social que utilitzo habitualment, va penjar la fotografia d’una noia que estava asseguda al metro tranquil·lament, no se li veia la cara sencera, però ella mateixa s’hagués pogut reconèixer perfectament en veure’s, així com la gent que la coneix, la foto en qüestió anava acompanyada d’un escrit posant-la en ridícul, i en la meva opinió, bastant humiliant, en la imatge no es podia apreciar clarament què feia, però la susdita de l’escrit deia que “s’estava fent les celles” en un to burleta i desagradable, la veritat, i potser sóc jo que tinc la pell massa fina, ho vaig trobar tant lleig i d’una falta de respecte brutal. 
Crec que ningú té dret a fer tal cosa, i m’agradaria saber si a aquesta persona tant maleducada i irrespectuosa li agradaria que li fessin a ella.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada